– Data gjer elevane flinkare

Anne Marte Blindhelm, melder i Dagbladet at leiar i NHO-bedrifta Abelia, Paul Chaffey, meiner at data kan gjere elevane flinkare. Bakgrunnen er ei svensk undersøkjing som viser at svensk skuleungdom blir stadig dårlagare til å lese. Forskarane bak denne gjev «sjølvsagt» skulda på databruken. Chaffey og Abelia er ueinige:

Vi er uenige i det. Det er viktig at skolen lærer barna å lese bøker, men jeg kan ikke se motsetningen mellom lese og det å ta i bruk IKT som redskap… (…)Ved de skolene som har implementert IKT på en gjennomtenkt måte, får elevene økt utbytte av undervisningen. For noen barn kan data være et viktig hjelpemiddel til å forbedre leseferdighetene. Jeg tror den svenske forskningen er litt ensidig. De er nok opptatt av de som bruker data til spill, selv om jeg tror frykten for spill også er overdrevet. Det er uansett ikke det maskinene blir brukt til på skolen… (…)

Både lese-, skrive- og IKT-ferdigheter er blant de fem grunnleggende ferdighetene i læreplanen. Man kan ikke fungere i samfunnet uten å kunne lese og skrive, snart heller ikke uten å beherske noen dataverktøy. Det betyr ikke at vi skal slutte med alt det vi har gjort før…

Her må eg seie meg heilt einig med Chaffey. Det er typisk at data for skulda for «alt» som er galt med «den yngre generasjonen». Her vil eg faktisk påstå at data faktisk kan vere eit godt verktøy for å betre dette. Då tenker eg sjølvsagt spesielt på folk med lese -og skrivevanskar, men også andre.

Eg vil påstå at fjernsynet er verre enn data, dette kan de lese meir om i denne posten. Nei, la oss heller «omfamne» den nye teknologien, og lære folk å bruke den — samstundes som vi lærer dei at det også er bra å lese «dei store klassikarane».

— Kjetil Kringlebotten

This entry was posted in Samfunn.

Leave a Reply

