Humanisme og humanetikk

For ei tid tilbake gjekk det ein liten lesarbrevdebatt i Dagen om humanisme og humanetikk. Bakgrunnen var at Human-Etisk Forbund (HEF) har endra namn på sine seremoniar frå «borgarleg» til «humanistisk.» Dette gjekk Jon Kvalbein ut mot, og ein kan finne innlegget hans her, og Levi Fragell sitt motinnlegg her.

Spørsmålet mitt, som eg håpar vi kan diskutere her, er: kva meiner folk om dette? Kvifor er det galt/ikkje galt av HEF å «kuppe» uttrykket «humanistisk»? Kva konsekvensar har dette? Og kva signal gjev HEF til folk som ikkje deler deira syn, mellom anna oss kristne?

2 comments on “Humanisme og humanetikk

  1. Andreas says:

    Jeg synes Kvalbeins reaksjon er overdreven, og det minner mer om et godt paaskudd for aa terpe paa hvorfor Human-etisk forbund og dets “ritualer” er meningslöse. Ellers har jeg ogsaa det inntrykket etter aa ha lest de to innleggene at begrepet “humanisme” allerede er saa tömt for dets opprinnelige mening at det neppe spiller noen stor rolle til eller fra om det kaller det “humanistisk konfirmasjon”. Dem om det.

  2. Ja, han har ein “tradisjon” for å overdrive, spesielt i saker som gjeld evolusjon, men det er ei anna sak.

    Sjølv bruker eg til tider uttrykket “humanistisk” om saker som eg står for, og eg ser på arva frå Sokrates, Platon, Aristoteles, erc. som humanismen, ikkje det som vi ser i HEF.

    mvh

Leave a Reply

