Gud vart liten

Tekstane for 4. søndag i det almenne kyrkjeåret er Jer 1:4-5.17-19, 1Kor 12:30b-13:13 (evt. 1Kor 13,4-13) og Luk 4:21-30. Eg har ikkje internettkopling for augneblinken, så dette er skrive ein plass eg må betale for det. Difor har eg dårleg tid, og det blir berre eit sitat frå fader Oddvar Moi, samt ein ein kort kommentar:

Oddvar Moi:

Sist søndage hørte vi både om at Jesus leste en av profetiene fra profeten Jesaja og sa at han selv hadde oppfylt den), samt opplesingen av Guds lov i Jerusalem etter at folket hadde kommet tilbake fra eksilet i Babylon. I begge teksten var hovedpoenget det trøstefulle budskapet som ble forkynt, og folks glade, nesten ekstatiske mottakelse av budskapet.

Denne gangen snur derimot stemningen ganske snart – og i første lesning hører vi også fra profeten Jeremia, der han forstår hvor vanskelig profetens rolle er: Ofte blir budskapet ikke mottatt. Det samme kan skje med troende i vår tid; det er ofte vanskelig å holde fast på og vinne gehør for Guds ord og vilje.

Folk har ein tendens til å snu ryggen til om bodskapen blir for “hard,” eller om ein “får sitt pass påskreve.” Dette siste hende ikkje i denne situasjonen, her var det noko anna. Kristus påstod at Han var Messias — den levande Guds Son. Dette tola ikkje folk. Korleis kunne han tru så mykje om seg sjølv, han var jo frå Nasaret, son til Josef, tømmermannen! Dette fortel oss litt om det falske hierarkiet mange på den tida — og mange no — trudde på. Korleis kunne Kristus, som ikkje var prest, men tømmermannsson, seie noko slikt?

Eg trur at dette — Inkarnasjonen — var hardt å ta for jødane. Korleis kunne Gud gjere seg så liten? Men er dette så “ujødisk”? Er det ikkje dette heile GT “skrik” om?

Ære vere Faderen og Sonen og Den Heilage Ande, som var, er og vera skal, éin sann Gud frå æve og til æve. Amen!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s