Oss grusomme abortmotstandarar

Eg las ein diskusjon for ei tid tilbake (eg hugsar dessverre ikkje kor eg las den), og ein ting satt seg fast. Ein av debattantane sa: “Christians are against abortions.” Og han fekk svar frå ein annan: “Yes and we hate jews, homos, and blacks too.”

Er det verkeleg slik no at dersom du er imot abort, så er det akkurat det same som å hate jødar, homofile og mørkhuda? Oi. Bra eg ikkje nemnte der at eg ikkje stemmer på sosialistiske parti.

One comment on “Oss grusomme abortmotstandarar

  1. Øyvind says:

    Nei, du tror kanskje ikke det er det samme. Men tenk på at det var en kristen som kom med utsagnet. Det vil si at han setter kategoriene i samme bås. Ikke at det å være for abort er like ille som å være rasist, men at han innerst inne trekker likheter mellom det å være FOR abort og det å hate de svarte.

    “Christians are against abortions” er ganske enkelt statement of facts. Tenk på det faktum at i mange (kristne) land er det forbudt å ta abort, selv om man har blitt voldtatt… Dere har det for godt.

    (En som ikke stemmer sosialistisk)

Leave a Reply

